Monday, January 24, 2011

kisah nenek.

bismillah,

pernah main game 'nenek2 si bongkok tiga'?

pernah? bagus. saya pun pernah!

---

pagi tadi.
pagi2 buta.
korang semua tgh layan mimpi.
temasuk aku. ekeke

nenek nak ke tandas
ondaway nak ke tandas
tiba2 tersadung beg bik im
pastu bik im terbangun setelah mendengar bunyi jatuh itu
lalu, memapah nenek
dan nenek duduk tepi katil

oh ye.
kini nenek punya kaki kanan tak boleh bergerak. kaki kiri masih ok.
kaki kanan dari pinggul hingga ke lutut payah nak gerak.
tapi tadi dah telefon tukang urut
katanya nnt nak datang. tapi tak datang datang.
jam agaknya ( pandai2 aku je)

kini nenek nak ngoyoh(buang air kecil)
atau nak ngesin(buang air besar)
dah takpayah ulang alik ke tandas
kerana
nenek ada
LAMPIN!
ye lampin pakai buang. terima kasih

tadi aku tolong jugak picit2 kaki nenek
urut2 kaki nenek
tapi takut jugaklah nak urut kaki kanan tu
sebab bila nak urut kan kena angkat bg selesa tukang urut nak mengurut
tapi bila nak angkat tu
muka nenek menahan kesakitan
aku tak jadi lah nak angkat.
kesian lah tengok

baik baik
tujuan post ni nak bagitahu kat saudara mara terutamanya
hehe

kak qila a.k.a qish
'kem salam fatin liyana eh..ekeke'

moga nenek sihat!
plus moga umi sihat!

plus keluarga kami sihat.
amin ya robbal alamin.

ok bye .

5 comments:

qishie said...

kat pinggul nenek lebam tak? aiseh.. nenek memang fragile sikit. kesian nenek. harap nenek cepat sembuh. umi pun. :)

cik, aku dah gitau fatin liyana aritu..dia kirim salam balik. hee

asma' said...

pinggul tak lebam. cume kene tuam la pagi2 tu.
amin :)

hoyeh! hahahahah die ckp ape? hahahaha (eksited)

asma' said...

ohh.. waalaikumsalam ! :P

+akufobia+ said...

sihat untuk nenek.go.

nusaibah said...

doktor blik r cpt cure nenek:P