Saturday, February 12, 2011

JPJ test punya cerita .

Assalamualaikum semua ,

Bismillah,

semua sehat? alhamdulillah moga sehat lah ya. Aku batuk2 dan selsema sikit. huhu Doa2 lah sembuh. ^_^

Alhamdulillah hari tu lulus JPJ test. Tapi orang JPJ test sangat serius dan sangat kerek wa cakap sama lu! huhuhu. taksuke :( tapi nasib baik lulus. aku ingat gagal tau. kenapa? meh nak cerita. ngeh2

+++

Pagi tu kak siti ambik macam biasa. pukul 8 pagi dah sampai. ambik jpj test ni 4 perempuan dan 2 laki. salah sorg pompuan tu cina dan bakinya melayu (termasuk aku).

Bila sampai je kat dewan tu. kena bagi ic dan lesen L kat JPJ. pastu cari tempat duduk. duduk sebelah kak dya romantika. kiut miut orangnya. pastu dapat seisi pagi no 56. bila tiba giliran dia panggil.

"no 56!"

pastu keluarla duduk kat kerusi luar. oh kak dya tu pun sama jgk.

test bukit, parking, 3 penjuru

bila last sekali 3 penjuru. pergi kat pondok tu. jpj tu cakap.

'isi nama, ic dan tandatangan.'

tgh isi pastu dia cakap

'kamu ni anak manja ye?'

(muka gua dah pelik, apehal lak cakap gua anak manje ni. panas ni!)

'hem? ke-na-pa?' , aku cakap

'takdelah, bwk kete slowww jee..'

(- abes tu takkan nak bwk laju kot? ayya! - kalau bwk slow anak manje tapi kalo bwk laju anak ganas? - dah cikgu saya suruh bwk sloww sloww kalau bawak lajuu lajuu nanti terlanggar divider laa-)
hati berbisik. eheh

part ni semua lulus. aku paling takut 3 penjuru tu. banyak kali buat latihan asyik problem. macam terlanggar garisan kuning. ada tu lagi best siap terlanggar divider. haha cikgu dah cuak dah.

tapi kali ni mmg dapat cantik je. centre plak tu hehe


test jalan raya

ini paling berdebar. huhu.

masuk kereta. rupanya kan aku dapat JPJ yang tanya aku 'kamu ni anak manja yeh?' LOL -.-
muka sangat serius dan kerek. huhu sukahati je. tapi mungkin penat kot. husnuzon lah :p

macam biasa. kena cek cek semua. lepastu boleh plak aku lupa tali pinggang keledar.

die ckp 'kamu dah bersedia ni?' aku jwb 'dah! (semangat ni)

die ckp 'btol ni kamu dah bersedia??' aku jwb 'eh jap lupa plak hee' smbil pasang tali pinggang keledar.

pastu jalan...

**

lepas keluar metro driving ada bukit tapi tak curam pun flow lah kiranya. pastu ada garisan putih. haish tak berhenti betul plak! kan kena free kan gear dan tarik handbreak. aku benti kejap2 camtu je takde kereta so jalan je lah kan kan hahah :p sukahati je.

pastu kena marah muka serius gila . 'cikgu kamu tak ajar ke?? kan kalau ada garisan putih kena berhenti. kenapa kamu ni? ha? lupa ke? kalau macam ni gagal ni!' , dia cakap

yeke? abestu mcamane ni?, aku cakap

'hemm.. dah jalan!' dia cakap

sepanjang perjalanan senyap sunyi je. pedas gila lah. nasib baik aku taff! heh. mind set aku dah cakap camni 'oh maknenya aku dah gagal la ye? emm takpelah yang penting aku bwk je sampai selamat balik metro nnt' mmg dah minset dah gagal kot. huhu

sampai je metro driving dia bagi borang tu dia cakap tulis nama, ic dan tandatangan. aku tak tengok lagi tau lulus ke tak. muka aku sedih dah time tu sebab dia cakap tadi kan dah gagal. so mindset sudah mcmni 'ASMA' KAU DAH GAGAL!' huhuhu

pastu turun kereta tgok borang tu.. tak tengok jalan pun ikut jpj tu je.. rupanya jpj tu nak masuk bilik dia. pastu dia cakap 'eh kamu nak ke mana ni? sana lah' =.= ok silap jalan. lainkali tgok jalan bukan tgok borang masa jalan ya heh

sampai kat daftar tu bagi borang tu. pastu org tu mntk nombor tag yang aku pakai tu. aku blur blur habis! dia cakap 'eh kamu ni kenapa? macam tak senang duduk je? kamu ni dah LULUS lah!' aku tgok borang tu ' eh yeke??' baru lah tersenyum sangat lebar :)))))))) macam ni.

pergi kantin. rupanya kak dya pun lulus. cina tu gagal 2nd round dah. sian dia. 2 orang laki pun gagal kui3. :p

alhamdulillah lulus :)

lepasni tunggu lesen P mingu depan keluar insyaallah. tunggu kereta ada jugak. :p

psst : mati mati ingat gagal. aku rasa jpj tu saje je nak kena kan. heh. apapun terima kasih bagi saya lulus hehe. bye jpj

bye sume.

salam.

2 comments:

nusaibah said...

pelik la ko ni..
asal suke sgt xtgk result r?
stam pn ko wt cm tu jgk kn?gile btol..
tak pepasal lyn sedeyh..ahaha

Asma' said...

tu la pasl .. papetah..
nseb bek lulus.
ko gudluck eh nnt dh lulus dfrift came2. hehe gedik gle*