Thursday, June 9, 2011

saya sayang usrah saya !

Assalamualaikum!

Apa khabar semua? sehat?

Bila sebut usrah mesti ramai ingat keluarga. YA BETUL! :) usrah = keluarga. Cuma usrah tu dalam bahasa arab tapi bahasa melayu dia keluarga.

Tapi kat sini bukan nak cerita keluarga kitorang. tapi keluarga baru yang terdiri daripada rakan taulan. yg mana ade senior dan sebaya.

Sebenarnya baru balik dari usrah di Banting. Sebenarnya lamaaaaaaa sangat diri ini tidak di usrah kan. heh. Ada pun dulu masa alam persekolahan. Bila dah cuti ni memang betul2 cuti. Kadang2 rasa bosan buat kerja yang sama. heheh mean makan, tidur, makan, tidur, makan balik, tidur balik dan seterusnya :p bukankah bosan?? ya memang sangat bosan.

Bila dapat mesej dari umi suruh join usrah saya rasa shukeee shangatt. :)

group kitorang ada 10 orang tak silap. heheh saya lupa pulak. nenek kan* tibe tak =.=' dan yang umur sebaya, 19 tahun saya dan ayu je. ayu jumpa masa jadi fasi KBM di Banting. Dan hari ni adalah hari last dia cuti sem. So minggu depan dia balik KUIM dah. So bila dia dah takde sape nak sebaya ngn aku lagi heheh. apepon good luck ^^ jgn lupe jmput nasi minyak. ;p *dh tunang kan.

isu lain, emm sebenarnya tengah berjinakjinak dengan menjahit. Alhamdulillah telah pandai menjahit baju kurung dan jubah. Untuk makluman baju raya pun dah siap heee :] ada berapa pasang? oh ada 2. satu baju kurung dan satu lagi jubah. ceh nak jgk habaq ni* dan kedua duanya hasil tangan sendiri :)

Tapi ada masalah dalam memotong kain untuk buat baju tu. Tapi bab jahit untuk cantumkan baju tu okey . so kalau korang nak suruh tempah tu memang mimpi la kot. kalau nak pun kene suruh orang potongkan kain tu pastu jahit baru bawak kat aku. haha. *ape punye taylor ni

^_^

3 comments:

nusaibah said...

grr...da la rosakkan bju rye org..bju raye die da siap..mara ni! >.<

asma' said...

Baju kau tak rosakkkk.
dan belum jahit lagii
btw umi belikan kain cotton utk kitorg sume tamsuk kau sekali.
cantik weh. comel kalo ko pakai baju ko tu. hihi.

Anonymous said...

Assalamualaikum ya ukhti. Nak bertanya, usrah yg diadakan di banting tu di mana ye? Sudah lama mencari, tapi tidak ketemu. Mohon bantu. Hehehe...syukran sis! Gudluck jugak dalam bidang jahitan~ ^_^