Wednesday, December 31, 2008

selamat datang 2009.

assalamuaikum.

oh, baru tadi kita sudah masuk tahun baru. happy new year. salam maal hijrah dan pelbagai lagi. heh. apa azam baru?? em pasti ramai sudah mempunyai azam masing2. tahniah ! tiba2 je letupan mercun bunyi. heh sambut meriah betul. lek2 sudaa..

**

malam tadi aku dan umi mengambil abah di stesyen bas. abah ulang-alik pergi kerja. sian.. penat.. "abah semata-mata ulang alik untuk mencari duit untuk keluarga dia", umi kata. aku jadi terharu pula. em.. tatkala aku dan umi membisu di dalam kereta. tiba2 aku bersuara..

umi, nape umi petang tadi suruh acik duduk atas katil sambil senyap2. ada ape?
oh, bukan apa. umi dapat pindah! alhamdulillah. tadi umi pergi sekolah dapat surat.
urm.. pastu??
umi memang hajat dah balik ke sekolah ni.
urm.. mendengar dengan tekun. heh

dan banyak lagila borak. sampai menyentuh hal2 yang agak sensitif. umi cakap minta maaf, lagi sentuh tentang umur tak panjang. adeh. memang crush gilala. adoh. "umi jangan ah ckp cmni.." masa tu macam nak peluk je umi. tapi bahaya sebab umi driving. heh. tapi memang terasa dan menusuk kalbu ah weh. wa cakap sama lu ah. err tibe je..

**

tak sangka ah pula dah spm.. mimpi apa aku ni. "ini betul-betul, cobaan.." hahah. skrip cerita p.ramlee termasuk. keh3. abah ada tanya gak. apa azam baru 2009? aku diam je. "ade laa", bisik hati. ngehe. abah pula apa? abah senyap. aku tau azam abah tinggi menggunung. wo0,,ntah2 lebih lagi. hehe.

**

apa pun ini mungkin post terakhir untuk tahun 2008 ini.salam maal hijrah buat semua. moga hajat yang dibuat tercapai semuanya. aminn.. dan seperti yang dimaklumkan di cbox, aku bakal duduk di asrama jadi blog ini bakal berhabuk.. huhu. sedih.. tapi takpa. insyaallah ada bibik yang menyapukan. hahah. tapi siapa? huhu. aku jugala. tapi sebulan 2 kali je mungkin. kerana aku balik rumah sebulan 2 kali sahaja. itu kalau tahun lepas. tahun ni aku tak tau lagi. khabarnya asrama dan sekolah semakin cantik. waa.. kita tengok nanti ! sebenarnya banyak lagi nak kena beli ni. esok kot pergi.

okey setakat ni je. wallahu'alam.

No comments: