Saturday, December 20, 2008

jadi fasi?

bismillah~

huhu. semalam aku dan maariah berpakat jadi fasi untuk xpresso di shah alam. best dan penat! kami berdua menjaga checkpoint 1. aku dan maariah beserta 2 banin dan seorang pakcik.
er ke abang. huhu. abang kot. ahah ape2 jela. banin adalah mokhsin dan atif. mereka juga join krj program iaitu xpert! huhu.

***

okey2 sambung. aku datang second last . huhu. datang2 kena kumpul di sebelah kereta kebal di muzium shah alam. agak pening. sebab tanya maariah dia pun tak cam sangat. huhu
orang kl. hee. akhirnya bertemula dua orang sahabat ini. aku dan maariah lah. hehe. berborak2. then di sana jumpa juga aisyah ismail. fatin nadiah hira'. dan ramai lagi. kami semua jadi fasi. erk? layakkah anda? haha. =p

***

kami checkpoint pertama. jadi tugasan diberi kepada mereka kena buat bangunan menggunakan surat khabar dan straw. huhu. kukuh, lebar, masa diambil. jadi disini macam2 kumpulan dan perangai. hehe. ada yang suka tengok kumpulan orang tengah buat. dan ada buat tapi tak fikir. akhirnya kukuh kosong dan kalah. hehe. neway. game ni ada pengajaran dan objektif. bukan saja2 je!

***

ok selepas itu. kami dua orang je banat kat situ. sedih yang sangat. ditinggalkan. lalu banin kata korang nak gi pkns boleh lalu sini dan sini. penerangan* pergi2 tak sampai! haha. patah balik ke checkpoint. round2 disitu. pergi beli air sirap limau untuk aku dan limau ais untuk maariah. hilang kedahagaan~ huhu. rupanya banin tengah makan di gerai situ juga. haha. lepastu masuk muzium shah alam. round situ. dapatla juga tambah ilmu pengetahuan. wee. dah keluar dari muzium pergi ke masjid negeri. solat zohor. tiba2 dapat sms dari atif. katanya "nak ikut ke pergi pkns?" maariah balas "boleh juga". carila kubah kuning di tengah2 tasik. lalu kat situ tapi tak nampak mereka. rupa-rupanya salah jalan! hahah. tapi sebenarnya boleh saja lalu. heh.

***

lalu pergi la di situ. jumpa la balik kumpulan banat dan banin. aku dan maariah pergi makan di restoran kat pkns tu. tiba2 nampak rakan sekolah. aisyah hamzah! huhu. dia jaga gerai rupanya. dia ajak pergi. huhuw~ rupanya di sana juga ada gerai jim. dan macam2 gerai juga ada la. erm.. puas tengok2. dudukla di tangga. lepak2 situ dengan maariah. hehe. lepas itu. berkumpul semua dekat tasik berdekatan. apela pula nama nya. tak ingat.

***

di sanalah taklimat terakhir oleh abang2 fasi dan juga penutup. huhu.. selesai semua. salam2 then balik ke masjid negeri. solat2 dan makan2. parent datang ambil. dan maariah balik rumahku! huhu. malam tu memang agak lambat tidur. berborak je.. hehehe. moga2 datang lagi la yep!


wah penatnya taip. setakat ni jela.

wsalam~

No comments: