Monday, December 22, 2008

xpert.

baru ada masa nak cite pasal xpert. hemm.. xpert dibuat untuk kali ni iatu tahun 2008 adalah di Skudai, Johor. yang mana dihadiri oleh peserta remaja tingkatan 4. dari seluruh pelusuh negeri. kecuali sabah dan sarawak. kali ni diadakan program sume tidak diketahui oleh semua peserta. kiranya dirahsiakan la ni. huhu. tapi semua program yang dibuat best.



setelah dipecahkan kumpulan. inilah kumpulan kami. kumpulan selangor dan kl. tapi bukan sume dari selangor dan dari semua dari kl. ada yang terpecah kumpulan lain. kami kumpulan 4. nama kumpulan .. er ape ha? maariah kata nak ikut trademark amin. "no comment" hahah. cam apeje kang fikir balik. last2 takda nama. nama kumpulan 4 je. hehe. nak perkenalkan team 4 iaitu dari kiri. basyeer or syaber, anas, yasser, amin ketua, luqman, mujahid. yg duduk plak dari kiri, marwah, maariah, dan aku. kumpulan kami ni banyak karenah. huhu. tapi best gak kumpulan ni. bagikula. huhu.



gambar kedua adalah tugasan yang mana kami melawat ke hospital permai. gambar di atas adalah team2 yang ditugas melawat ke hospital ni. best ah! memang permai! hehe. kami bertolak ke sana menaiki kereta kak G. dalam tu dihimpit2 dengan 7 orang banat termasuk driver iaitu kak G. hehe. belakang 5 orang. mula nak sumbat asal takleh tutup pintu.. haha. last2 dapat gak. hehe. dah round2 kat sini. bertolak pula ke rumah orang2 tua.



hah. nilah gambarnya. sebelum pulang. kami bergambar ramai2. yang baju merah tu semua penginap2 rumah orang tua ni. hehe. seronok kat situ. macam2 karenah. sebenarnya banyak kamera yang tagkap time ni. so ada yang pandang tempat lain. tapi aku pandang camera yang tangkap gambar ni. hehe

apa yang nak diceritakan sebenarnya adalah maariah dan aku nak solat. jadi kami naikla kat atas. tiba2 nampak ada sorang makcik tu sorang2 je kat atas. atas belas kasihan. eceh. tegur la.

aku : makcik buat ape kat sini? tak turun ke?

makcik : taknaklah.

aku : nape? ada ramai orang.

makcik : taknaklah. makcik takut!

aku : nape takut? best kan ramai orang datang.

makcik : hem.. taknakla..

aku : hem..(camne yek nak cakap. huhu)



last2 kami borak2 macam biasalah. malas la pula nak cerita panjang lebar kat sini. hehe.

akhirnya.. aku dan maariah turun seusai solat asar. tiba2 ada sorang makcik naik. ajak makcik tu turun untuk makan. tu pun susah gak nak ajak. last2 berjaya! hehehe... masa nak pergi dapur nampak makcik tu makan sorang2. terdetik hati kesian kat dia. hemm..



sblm pulang. kami bergamba. nih sume team selangor. tapi dengarnya ammar dan syakir takde..emm..taktau la dimana. heh. baju hijau ni..baju selangor. kirenye pergi bju ni..pstu balik bju ni..wangi lagi..jgn risau. hehe.. sebelum balik dapatla topi krj dan sijil. thx sume yg terlibat!

sebenarnya ada lagi programnya tapi malas nak taip.. huhu. soryy~~

wsalam.

No comments: