Monday, December 29, 2008

khabar buruk.

gmbr tipu ni..hehe

Bismillah~

sebelum aku mengkhabarkan apa telah berlaku. aku nak minta maaf kat semua rakan2. kalau ada tersalah kata.. bukan apa. aku juga manusia. kita kan manusia. benar? eh x benar?? tak kan haiwan kot..tidak2 aku bukan kawan dengan haiwan..huhu just joke jgn terasa kawan. hehe em ape pun..tepuk dada tanya diri dan iman. sekali lagi, minta maaf sangat2..

***

Tatkala aku keseorangan di dalam bilik. tiba2 aku rasa ingin cuba membuka catatan. yang mana catatan tersebut tersenarai no telefon rakan-rakanku. tiba2 terdetik untuk menelefon salah seorang dari mereka. aku menelefon hidayah. nombor rumah saja. lalu dengan semangat aku turun tangga dan memegang gagang telefon. dan mendail. dapat!

hello.. emm boleh cakap dengan dayah.
oh.. jap ye.
hello. salam.
hello. waalaikumsalam. dayah!!! knal tak ni? em
sape ye ni??
Asma' laa..hehe
Dayah...dapat masuk asrama tak??
Oh..dapat..asma' dapat?
dapat?? eh kte mcm x je..kt senarai takda.
eh dapatla..kte dh tgok balik. adee.. asma' dorm D1:2
dapat???????? dayah bpe pratus? bwh 60 guk ke?
bwh 60 guk. emm.
oh.


begitula perbualan kami. hidayah merupakan rakan baik aku di asrama. aku sayang dia kerana di situla tempat aku mengadu. huhu. sebenarnya kami berborak lebih panjang. biasela tu kan.. hehe.

***

petang tu aku menolong umi di dapur. tiba-tiba..

umi ! acik takutla spm..
emm takut ke tak takut kene tempoh jua.
hemm.. nape jwpn umi cmtuh x menepati kehendak soalan..hehe..
umi. acik rupenye dpt msok asrama laa..acik tak tau nak ke tak. cmne ni mie??
em. up to you.. umi tak kisah. kalau acik nak, terus! taknak boleh tolak.
adeh! hem..

hehe..dialog anak dan ibu. hehe. itu baru satu khabar buruk. tapi ni yang paling crap! hemm..

berita terburuk ke 2. umi dapat pindah sekolah hisamuddin semula!!! tidak!
mesti pelik? nape tak suka? bukankah bagus?
memang itu semua kebenaran. tapi bagi aku. mungkin aku bakal di tocer. haha teruk kan? sampai macam ni aku fikir. tapi inila. semuanya sudah ke.nya.ta.an. hemm. aku perlu terima semua ini. kini, aku dalam khayalan. nak asrama atau tidak. umi kata buat solat istikharah minta petunjuk. insyaallah acik buat umi!.

***

petang tadi dikala aku keseorangan di rumah dan di bilik. tiba2 aku renung aku di cermin. aku baru mengingati diriku bakal menjadi senior dan spm yang bakal tiba satu hari nanti. apakah selama ni aku dalam mimpi? aku bertanya. tanpa dipinta tiba2 sesuatu jatuh ke pipi ku. dengan lebat. aku mula mengutuk2 diriku di depan cermin. sungguh hina. namun, aku cuba tabah dan memberi advice pada diriku jua. aku memang suka berada di depan cermin sebab baru aku tau diriku dan kenal diriku apabila memandang aku di hadapan cermin.

mungkin ini yang dapat aku luah. gelak jap. hahahahah..hilangkan serabut di kepala. huhu
sory ah kawan2 post kali ni agak skema dan sedih. sebab aku memang sgt crap dgn berita ini. doakan aku berjaya ya !

oh last2. berita gembira. aku bakal menukar cermin mata dan mendapatnya lusa. lagi satu abah belikan aku battery untuk charge camera supaya dapat tgkp gamba dgn lebih banyak. haha. dan satu lagi!!! angah dah balik umah!! rindu dia sgt2! dan sudah tido. hehe

ape2 pun ingatlah. bahawa kita semua manusia.. mempunyai kelebihan dan kekurangan diri. nobody perfect .

terima kasih kepada semua yang terlibat dan tak terlibat dalam menjayakan program ini...asl la program lak?? pelik ah die ni..adeh

last2..mari gelak sama-sama!! hilang tensyen jap..hehehehhehehehhe.....


sekian,
Diala

No comments: