Friday, December 26, 2008

saya yang rajin.

Hari ni aku rajin yang sangat. hehe. tapi bukan maksimum punya. minimum saja. pagi2 lagi. pukul 11 lebih aku sudah target nak kemas bilik. bilik sangat semak kerana dipenuhi oleh buku2 sekolah. waa banyak sangat...bertompok2. adeh. bertambah dengan buku2 abah. dan buku asing mana tah datang nyemak kat bilik ku yang lawa tu. heh.

dengan kekuatan tenaga yang power. haha. aku pun mengangkat buku2 yang sangatla banyak tu ke dalam stor. sekarang stor tu agak penuh ngan barang. bila ditambah dengan buku ku makin banyak barang. tapi laluan untuk masuk ke stor masih boleh dilalukan. heh ayat bez betul.

***

tatkala sedang susun buku. yang mana ada tingkatan 4, 3, 2, dan 1. tiba2 ternampak diary! haha. excited ^-^ yang mana lama sangat dah tak tulis kat situ. rindu mula menyelubungi. hehehe. diary tu warna oren. abah hadiahkan. terima kasih bah! lepas itu aku buka. agak berhabuk sedikit. sebab dah bertompok2. dan kulit luar dia telah melekat dan sedikit terkoyah. adeh. hancus! haha. bukak2 je. tepi tu terselit gambar lama. yang mana aku simpan. gambar aku mendapat sijil di hira' shah alam. waa terbangga disitu. hehe. dan gambar rakan semasa di hira batu belah. rindu yang sangat. semua dah lain bila bertemu semula. gambar masa ni sume comot2. haha. lalu. selak helaian mukasurat lain. terbaca kisah2 yang aku catatkan di atas kertas tersebut. ada yang lawak, sedih, gembira. hehe yela diary dari form 1 sampai form 4. tulisan pun takyah cakap la..hehe. hari terakhir tulis diary pada awal bulan 1 tahun 2008. hurm..

***

kita tutup tentang diary. jadi misi mengemas terus berjalan. buku2 lain ada yang diletak di tepi bilik sahaja. memang penat! aku mula bermandi peluh. huhuh. tingkap dibuka. lantai disapu. sampah dibuang. katil dikemas dengan lawa. hehe. tu la cara2 mengemas bilik dengan baik. eceh ada tips ah pula.

***

selepas azan zohor berkumandang. misi mengemas tamat. wah.. ambil angin kejap. sebab penat sangat. turun minum air dua gelas. sarapan belum lagi. dahsyat2. sekarang pun belum makan apa. minum sahaja. minum air apple aelovera dan air ribena. hehe.

***

naik semula. dan buka pintu bilik. "waa. lawa ah bilik aku." huhu. terbangga lagi. hati berkata* keh2. tutup pintu semula.

umi dan abah dan along dan angah di karnival shah alam. aku tertinggal. agak sedih. tapi tak kisah! janji bilik lawa. hehehe.


sekian,
Diala.

No comments: