Friday, January 23, 2009

aku pulang.

salam,

untuk kali kedua untuk tahun 2009 aku on. dan mengupdate blog. huhu. hampir sebulan dah kat asrama. bulan ni sekali je balik rumah. patut sebulan 2 kali. tapi sekali je bulan ni. agak rindu dengan blog dan internet. hehe. akhirnya dapat balik juga..wee~ gurmbira jap

***

hah. nak cerita pasal asrama. faham2 lah. aku balik semula ke asrama. bercampur baur perasaan la guk untuk masuk. lagi2 sekolah ni bakal menjadi sekolah classter. uhuh? memang peraturan makin pehh..ketat weh. heh. dan untuk pengetahuan juga. aku duduk di dorm D1:3. dorm khas. heh.. teruskan usaha! hehe. jadi dalam dorm tu aku menjadi bendahari. memang kene pegang duit. uish cuak pula. emm.. ketua pula a'a. yang lain nak kenal juga ke? huhu. macam kenal je ..

***

pada waktu malam... huhu.. cuak jap
sedang semua tengah tidur termasuk aku.. tiba2 budak dorm aku telah ternampak satu "benda". ush selamat aku tidur mati. kalau tak... ntah lah. huhu. sebelum tidur ingatkan kawan dorm untuk kejut 4.30 nak iron baju. dan 4.30 tepat uh tiba2 terbangun. waa.. bangun2 je .. memandang sekeliling jap. pelik dah... kenapa lampu terang benderang ni.. tanpa menghiraukan aku iron ah baju. heh. tepat pukul 5 tidur semula. dan bangun semula pukul 6.10 uhuhu.. itu pun budak dorm kejut. jadi bangun2 je.. pelik lagi. nape macam kecoh2 ek. selalu pagi2 sunyi dorm ni.. rupanya tentang "benda" tu. ush.. rakan dorm nampak benda tu. mata dia macam cuak ar bila tengok. tapi dia ok cume nampak je tak kene kacau. setakat ni la. moga selamanya selamat. huhu

***

besok petang, lepas solat asar. zura rakan dorm suruh balik bilik cepat. aku dengan pelik hanya menurut perintah uh? ayt.. rupanya kami satu dorm kene baca manzilah. tau tak apa ni? taktau tanya mak. hehe. masa baca rakan dorm yang boleh nampak tu siap cakap "benda tu mara, nak cari tuan/kawan ush, lawa. adeh~ muka kami semua bertambah cuak. heh. lepas tu buat pendinding.. letak air yang dibaca dengan ayat2 tadi. luar dorm dan dalam dorm.

***

malam tu juga kami tidur gabung katil. yang mana sepatutnya tidak dibolehkan. tapi akibat "benda2" camni diberi keringanan. dan satu lampu kami pasang. sebagai langkah berjaga2. heh. macam biasa aku tidur mati juga. tidak sedar. tapi katanya malam tadi okey takda apa2. cuma rakan dorm yang dapat tengok tu dia tak boleh tidur dan rasa lain macam. emm..

semua ni mesti ada hikmah. ada la tu sebab napa benda tu nak kacau. betul? jadi. bermula kejadian tu. kami satu dorm sebelum tidur membuat pendinding. moga2 diberi keselamatan.. amin~~

p/s : sebelum tidur baca doa tidur, alam nasyrah,3 Qul, sapu badan, ayat kursi. sembur keliling katil. untuk keselamatan bersama. tips tidur. wahah~

mood;
ok tp sick sikit. demam.

No comments: