Tuesday, January 26, 2010

pengalaman berharga.

salam.

mgkin ini post pertama aku setelah blek ke rumah dri mhi. huhu. malas yg amat nk post entry iniii..huhu. utk pgetahuan hri ni first day msok skola. mnjdi seorg pelajar smule. huhuh. berbju putih berkain hijau. dan bertudung labuh putih. berstokin hitam serta berkasut KULIT! wau! aku dpt kelas 6 stam 2. sini ade 2 kelas. 6 stam 1 dan 6 stam 2. 6 stam 2 ade 31 org. hri ni aku peljar bru dan sorg laki bru msok kelas tersebut. aku igt aku sorg. heheh. dan kalau nk dibandingkan 6 stam 2 lebih rmi berbanding 6 stam 1. kesannye kelas bakal dirombak. huhuh aku ta kesah kot. ftin alwani kelas sblh. hem..

pg td umi hantar aku dgn berkereta chevrolet nabira. aku bwk bekal nasi! nyumy2. bik terima kasih! aku mule lgkh pertama ke skola dgn senyuman. ceh ye2 je. "assalamualaikum cikgu" salam pertama aku beri pd cikgu yg tak asing lg dgn mata yg jalak. dan bulat. cikgu madihah. hehe.. cikgu bls dgn senyuman jua. itu tatkala aku ondaway turun dgn umi dri bilik kaunseling. then aku turun ke bilik guru untuk ambil buku teks. 17 sume! tebal plk! duuh~ ade nipis ade tebal. uhuh.

umi teman ke kelas. msuk kelas meja n kerusi x de! cikgu dh nk msok..cmne ni?? penyambut adlh kwn2 seasal skolah dan 2/3 org dri skola lain. farhaan dan ain rosli. aku ddk sblh ain rosli. akhirnye aku dpt meja dri blkg. meja yg penoh Gila dgn buku. menyemak dan semak sgguh! huh kerusi plk takde. aku ambil kerusi mrk yg x hadir. mard. huhu. mard x dtg coz ujian lesen kereta. bile la aku nk amek..zzz

pljrn pertama muet. huhuu..bi wif teacher sapura. sgguh ke'bi'an. aku yg blur2 msok lmbt. tpkse melihat, merenung, menjenguk org sblh ape yg die buat. hri ni aku memulekan skola dgn blurrr..huhuh

time rehat aku mkn nasi dgn mrk2. dahlia,asma' dahlan,umirah,ain rosli,nawal natasha serta ayong. tibe2 pekja dtg.. menjenguk skola mgkin.

kelas bersambung...smblm tlupe dak laki yg amek stam klas aku haziq,khidir,zaim,daos tu je ot aku kenal dan famous. famous ke..? aku ambil jadual belajar. byk yg aku tak fhm. mcm..

-mu : muet
-ff : fiqh faraid
-aq : quran kot.
-ns : nahu sorof
-bal : balaghah

dan mcm2. sume aku tye ain. huh~

blekkkkkk.. mmg aku ta sbr. oh blek aku blek umhh..bkn asramaa..bahagie~ hujan sgt lebat gile punye td. ddk kt canteen mnunggu kepulgn adikku piah gmuk turun bas skola. tibe2 je dh kt dpn x prsn die turun. haha.

aku : piah, asl tdung piah kotor?
piah : jatuh..
aku : jatuh?? cmne leh jtuhh..jtuh kt ne? (muke bjet risau)
piah : jtuh kt toilet.
aku : huh. piah, piah ade kje umh x? buatla nnt mlm rilex dh.
piah : de. (smbil kuarkan buku dlm beg)
aku : hem buat la.
piah : ajar la.
aku : oke. smbil tunjukkan.

tiru ape yg cikgu suro tulis kt ats*

piah : (muke bosan)
aku : npe? dh penat..? dh penat tutup buku.. ( x tulis ape lgsung koot. uhuh~) piah! piah nk mkn2 x. (muke smgt aku timbul)
piah : nk! (piah menyambut smgtku!)

4 bende tlh aku bg. 1,1 aku ulg alik beli. selesai ini beli itu pula. nmenye menyusahkan bkn kerajinan*

1-biskut wafer coklat.
2-air mineral kosong. air die hbis bkn die hbiskan kwn die ambil dan hbiskan. huh~
3-kueh teow goreng. pns gile koot. sbb die bru msk.fresh pnye!
4-aiskrim.

byk gk pembaharuan yg dibuat oleh mkcik kam org kuat kantin kami*

tibe2 umi dh smpi.. blekla kami dgn kepenatan dan kegurmbiraan.
smpi je sume pengsannnn..

moge esok aku lebih celik dan x blur lg. ameen~

2 comments:

nusaibah said...

haha..piah uh mmg sengal..
asal soh wt homework je mule la wt muke pent..br tlis bpe huruf pn da pnt..pli gle..
die cm xseimbng kn..ak rse bab dlu bby ko suke tegolekkn die kt lntai..trantok sane sini sinun..huhu

Asma' said...

xbek a ko. adik aku uh..
;p haah .. trgt lak tjatuh uh. tragedis gle aa..
tu die tgh study ma..
skrg kol 11 lbey..hehe aku pkse blja.
keje die byk dh kene merah bulat2. huh