Tuesday, July 13, 2010

aku dan syafawi.

assalamualaikum ! ^-^

hai sehat ? moga-moga sehat lah ye. hari ni aku sangat sehat sebab dpt cuti. wee

aku banyak cerita ni nak post sebenarnya.

***

syafawi :)

lega dan alhamdulillah ! aku dah selesai syafawi. syafawi ni ujian lisan. kena hafal surah rum, luqman, dan sajadah. hadis pulak kena hafal 10 hadis yg dah ditetapkan. kitorang hafal ikut kertas yang dah diphotostatkan ramai2. pastu kena baca mutola'ah iaitu baca teks yang akan diberi tanpa baris. masa ni peranan 'nahu' memainkan peranan. heheh pastu dalam petikan tu ada perkataan yg di bold hitam yg mana nnt die tanya seerti atau lawan atau mufrad ke jama' ke muthanna / masdar.

meh aku cerita dari mula dtg sekolah sampai aku tamat syafawi. heheh panjang dodoll. hais tapi takpelah kalau malas baca takyah usha blogSaya ni. wuwuw blog tuka nama.. haha

syafawi aku hari selasa. pagi tu dtg sekolah kelas kosong? eh mana budak asrama ni?? budak stam sume cuti.. except org yg nak kena syafawi masa hari tu. heheh aku patah balik tiba2 nampak asmaizatul dan asma'a dahlan. pastu tambah lagi rakan borak masturaJi. heh pastu lepak2 dlm kelas. sampai lah tengahari aku dan asmai naik tingkat 1 utk pergi ke library. aku nye syafawi buat kat bilik APD. bilik ni boleh tembos pintu nye dgn library. bolos saja dinding ituu! heheh

mula lah debaran beb. hais aku kena ptg pastu bru asmai kena. tgn sejuk je heh tapi yg lebih2nye aku yg kena dulu baru asmai tapi tgn die yg dh mcm rendam dlm snow.

bunyi je loceng aku msuk. dgn derapan kaki yg bertenaga sambil bibir mungil tersenyum manis bak madu. hahahaha gila tak leh bla ayt! 2 org ustaz menunggu "ahlan wasahlan.." aku taktau do nak jwb ape aku senyum je ah haha.

soalan 1 : surah rum - ni aku dapat ayt belas2. fuh selamat tak belakang2 :)
surah luqman - aku dpt akhir! kantui cket. tapi dpt jgk la.. alhamdulillah
surah sajadah - dpt tgh kot.

soalan 2 : baca teks - bariskan ayt dlm teks tu. aku dh rasa mcm lady gagap! bukan nyanyi lagu bad romance tapi baca teks tu.
mufradat, muthadat, mufrad dan masdar <-- aku tak fhm soalan masa kat mufrad, ak igt die nak seerti nasib baik die bagi penerangan balik. masdar tu aku tatau jwpn aku btol ke tak.

soalan 3 : hiwar - ni perbualan :)
soalan aku mudah je..
- tggal kat mana, pegi sekolah naik ape, ape awk buat masa cuti sekolah
tu je! pastu kholas.

LEGA.

asmai ; ko dpt hiwar ape td?
aku ; sng gk tye tmpt tggal pstu wt pe cuti. ko?
asmai ; die tye pasal kahwin.aku : ~.~

HAHA

p/s : apepon gambatte lah yg belum kena yeh! gudLuck!

No comments: